Відключення та видалення фільтра сажі, клапана EGR

sazheviy_filtr_kiev-2.jpg (39 KB) Якщо ваш автомобіль відповідає стандартам Євро-5 і оснащений протисажевим фільтром, то рано чи пізно перед вами постане питання про його видалення чи заміну.

Саджовий фільтр або як його ще називають DPF (англ.) / FAP (франц.) / RPF (нім.), по суті, виконує ті ж функції в дизельних авто, що і каталізатор у системі на бензиновому паливі. Сотоподібна структура фільтра дозволяє затримувати та нейтралізувати частинки сажі при вихлопі, скорочуючи викид шкідливих речовин.

Основні причини засмічення фільтра сажі:

udalenie_sazhevogo_filtra_kiev_1-2.jpg (87 KB) Найбільш поширеною причиною поломки фільтра FAP/DPF є низькоякісне дизельне паливо з підвищеним вмістом присадок. Стан сажевика також безпосередньо залежить від якості та періодичності регенерації. Збої в ПЗ, роботі двигуна, датчику сажевика позначаються на ступені забруднення фільтра та скорочення терміну його експлуатації. Наприклад, при несправному клапані ЄДР порушується рециркуляція вихлопів і фільтр надходить перевищена кількість недогорілих частинок.

Ушкодження вихлопної системи до сажового фільтра (найчастіше гофру), не дозволяє блоку управління визначити точний рівень засмічення та вчасно включити активну регенерацію. Ці та інші несправності слід вчасно відстежувати на профільному СТО, що дозволить продовжити життя вашого сажевика.

Слід також пам'ятати необхідність активної регенерації, яку по можливості потрібно проводити частіше. Однак міські умови цього не дозволяють, тому фільтр сажі нерідко виходить з ладу значно раніше заявлених термінів експлуатації.

Ознаки забитого сажевика:

  • Підвищене споживання дизельного палива та збільшення концентрації сажі у відпрацьованих газах (димність вихлопу).
  • Зниження тяги та втрата потужності двигуна.
  • Збої на неодружених оборотах, проблеми із запуском двигуна.
  • При роботі двигуна чути характерне шипіння.
  • Сигнал лампочки DPF/FAP (про несправність фільтра сажі) або помилка сheck engine.

Якщо діагностика підтвердила несправність фільтра сажі , він вимагає заміни або видалення. Вартість нового – становитиме від 900 до 3000 євро . А враховуючи стан вітчизняних доріг та якість палива, немає гарантії, що нова деталь відпрацює належний термін.

Багато хто вдається до примусового очищення сажевика на сервісних станціях, шляхом промивання та чищення, оскільки його заміна дорога процедура. Ми не рекомендуємо такий підхід, оскільки цей метод відновлення в кращому разі дасть короткочасний ефект, у гіршому – призведе до механічного пошкодження сотів. У результаті процедура влетить у копієчку, а клієнт знову стане перед вибором видалити фільтр сажі або замінити на новий.

Відключення та видалення сажевика радикальний, але найбільш прийнятний варіант для більшості автовласників.

udalenie_sazhevogo_filtra_kiev.jpg (153 KB) Видалення фільтра сажі

Якщо ви зупинили вибір на видалення, не варто проводити його в кустарних умовах. Оскільки процедура вимагає обов'язкового програмного вимкнення DPF/FAP через систему ЕБУ. Якщо підійти до питання без належної кваліфікації та досвіду, некоректно внесені зміни до ПЗ можуть призвести систему до аварійного режиму та експлуатація авто буде неможлива.

За допомогою програматора контролер перепрошується в режим без фільтра сажі. По суті, авто переналаштовують із євро-5 на євро-4 (або євро-3) без фільтруючого елемента. Забираються підприскування палива та функція регенерації. Відключаються датчики, що відповідають за роботу фільтра сажі (температури і диференціального тиску) і система EGR.

Наші послуги з видалення фільтра сажі:

  1. Комплексна діагностика – виявлення причин несправностей.
  2. Перепрошивка блоку керування (програмне відключення сажевика), усунення помилок.
  3. Фізичне видалення конструкції фільтра (вирізання стільників та виготовлення всередині штатного корпусу стронгерного елемента).
  4. Підсумкова комп'ютерна діагностика та коригування налаштувань.

Ціна питання

Вартість програмного відключення УФ та перепрошивки коливається в межах $200-600 , залежно від блоку управління (Siemens, Valeo, Delphi, Bosch). Ціну видалення самого фільтра визначає його розташування та складність монтажних робіт: від 2000 до 5000 грн .

zamena_sagevovogo_filtra_na_stronger_ford_transit.jpg (94 KB) Переваги видалення фільтра сажі:

  • Скорочуються витрати на обслуговування та заміну деталей;
  • Зменшується споживання палива;
  • Відпадає необхідність у дорогих моторних оліях, реагентах та присадках;
  • Засмічений фільтр не позначається на показниках потужності та стабільності в роботі двигуна;
  • Поліпшується динаміка розгону;
  • Відсутні помилки, пов'язані з керуванням FAP/DPF;
  • Заощаджується час на процесі обов'язкової регенерації, який не можна переривати;
  • Вартість перепрошивки та видалення сажевика значно нижча, ніж заміна на новий.

Недоліком видалення фільтра сажі є зниження екологічності автомобіля і можливі проблеми в'їзду в деякі країни Європи.

Виникли сумніви про доцільність видалення фільтру сажі? Телефонуйте нам і отримайте вичерпну консультацію з питань, що Вас цікавлять. Ми знайдемо найкраще рішення для Вашого авто!

Читайте також:"Сажевий фільтр: принципи роботи, видалення".