Якщо ваш автомобіль відповідає стандартам Євро-5 і оснащений протисажевим фільтром, то рано чи пізно перед вами постане питання про його видалення чи заміну.Сажевий фільтр або як його ще називають DPF (англ.) / FAP (франц.) / RPF (нім.), по суті, виконує ті ж функції в дизельних авто, що і каталізатор у системі на бензиновому паливі. Сотоподібна структура фільтра дозволяє затримувати та нейтралізувати частинки сажі при вихлопі, скорочуючи викид шкідливих речовин.Основні причини засмічення сажового фільтра:Найбільш поширеною причиною поломки фільтра FAP/DPF є низькоякісне дизельне паливо з підвищеним вмістом присадок. Стан сажевика також безпосередньо залежить від якості та періодичності регенерації. Збої в ПЗ, роботі двигуна, датчику сажевика позначаються на ступені забруднення фільтра та скороченні терміну його експлуатації. Наприклад, при несправному клапані ЄГР порушується рециркуляція вихлопів і у фільтр надходить перевищена кількість недогорілих частинок.Ушкодження вихлопної системи до сажового фільтра (найчастіше гофра), не дозволяє блоку управління визначити точний рівень засмічення та вчасно включити активну регенерацію. Ці та інші несправності слід своєчасно відстежувати на профільному СТО, що дозволить продовжити життя вашого сажевика.Слід також пам’ятати про необхідність активної регенерації, яку по можливості потрібно проводити частіше. Однак міські умови цього не дозволяють, тому сажевий фільтр нерідко виходить з ладу значно раніше заявлених термінів експлуатації.Ознаки забитого сажевика:
- Підвищене споживання дизельного палива та збільшення концентрації сажі у відпрацьованих газах (димність вихлопу).
- Зниження тяги та втрата потужності двигуна.
- Збої на холостих обертах, проблеми із запуском двигуна.
- При роботі двигуна чути характерне шипіння.
- Сигнал лампочки DPF/FAP (про несправність сажевого фільтра) або помилка сheck engine.
Якщо діагностика підтвердила несправність сажевого фільтра, він потребує заміни або видалення. Вартість нового – становитиме від 900 до 3000 євро. А враховуючи стан вітчизняних доріг та якість палива, немає гарантії, що нова деталь відпрацює належний термін.Багато хто вдається до примусового очищення сажевика на сервісних станціях, шляхом промивання та чищення, оскільки його заміна дорога процедура. Ми не рекомендуємо такий підхід, оскільки цей метод відновлення в кращому разі дасть короткочасний ефект, у гіршому – призведе до механічного пошкодження сот. У результаті процедура влетить у копієчку, а клієнт знову стане перед вибором видалити сажевий фільтр або замінити на новий.Відключення та видалення сажевика радикальний, але найбільш прийнятний варіант для більшості автовласників.Видалення сажевого фільтраЯкщо ви зупинили вибір на видаленні, не варто проводити його в кустарних умовах. Оскільки процедура вимагає обов’язкового програмного вимкнення DPF/FAP через систему ЕБУ. Якщо підійти до питання без належної кваліфікації та досвіду, некоректно внесені зміни до ПЗ можуть призвести систему до аварійного режиму, та експлуатація авто буде неможлива.За допомогою програматора контролер перепрошивається в режим без сажевого фільтра. По суті, авто переналаштовують із євро-5 на євро-4 (або євро-3) без фільтруючого елемента. Забираються підприскування палива та функція регенерації. Відключаються датчики, що відповідають за роботу сажевого фільтра (температури і диференціального тиску) і система EGR.Наші послуги з видалення сажевого фільтра:
- Комплексна діагностика – виявлення причин несправностей.
- Перепрошивка блоку керування (програмне відключення сажевика), усунення помилок.
- Фізичне видалення конструкції фільтра (вирізання сот (стільників) та виготовлення всередині штатного корпусу стронгерного елемента).
- Підсумкова комп’ютерна діагностика та коригування налаштувань.
Ціна питанняВартість програмного відключення сажевого фільтра та перепрошивки коливається в межах $200-600, залежно від блоку управління (Siemens, Valeo, Delphi, Bosch). Ціну видалення самого фільтра визначає його розташування та складність монтажних робіт: від 5000 до 12000 грн .Переваги видалення сажевого фільтра:
- Скорочуються витрати на обслуговування та заміну деталей;
- Зменшується споживання палива;
- Відпадає необхідність у дорогих моторних оліях, реагентах та присадках;
- Засмічений фільтр не позначається на показниках потужності та стабільності в роботі двигуна;
- Поліпшується динаміка розгону;
- Відсутні помилки, пов’язані з керуванням FAP/DPF;
- Заощаджується час на процесі обов’язкової регенерації, який не можна переривати;
- Вартість перепрошивки та видалення сажевика значно нижча, ніж заміна на новий.
Недоліком видалення сажевого фільтра є зниження екологічності автомобіля і можливі проблеми в’їзду в деякі країни Європи.Виникли сумніви про доцільність видалення сажевого фільтра? Телефонуйте нам і отримайте вичерпну консультацію з питань, що Вас цікавлять. Ми знайдемо найкраще рішення для Вашого авто!