Дехто досі ставитьтся до вибору та встановлення вихлопного тракту як до чогось досить простого, що не вимагає особливих знань, а тому намагаються заощадити, займаючись цим самі або звертаючись на непрофільні СТО. Між тим, непрофесійний підхід може призвести до повторної несправності вихлопної системи з усіма можливими наслідками. Це стосується й такого елемента, як глушник.
Велика роль маленької деталі
Стан глушника безпосередньо впливає на ефективність роботи двигуна, тому неякісно проведений ремонт глушника може призвести до зниження потужності двигуна та перевитрати палива. Крім того, тривала експлуатація глушника у такому випадку погано позначиться на інших деталях випускної системи. Наприклад, може призвести до утворення отворів у гофрі та виходу вихлопних газів безпосередньо в салон автомобіля. Саме тому не варто шкодувати часу та коштів на своєчасну заміну глушників та допомогу фахівців.
Роботи з ремонту глушника дещо специфічні – потрібні кемпі, труби, спецінструмент та певний досвід. Коли всього цього немає, тоді часом простіше встановити новий глушник, ніж діагностувати стан старого, що найчастіше пропонують на звичайних сервісних станціях. У той час, як існують більш бюджетні рішення: деталь можна відремонтувати або відновити. На СТО подібних до нашого є можливість зробити якісний ремонт практично будь-якої деталі вихлопної системи.
Наприклад, продовжити життя прогорілого глушника можна, усунувши прогар методом зварювання. Якщо ж стан металу цього не дозволяє, то для герметизації стиків та усунення прогарів випускної системи застосовують різні хімічні склади (так звані герметики). Вони бувають рідкими та густими. Рідкі склади застосовують на стиках. Засіб заповнює всі щілини, а після нагрівання до робочої температури відбувається затвердіння. А густі – застосовують для ремонту в місцях з’єднання вихлопної труби з корпусом глушника, щоб уникнути стікання густини по поверхні елемента. І тільки якщо глушник повністю згорів або поіржавів, ми вдається до вимушеної заміни.
Тим не менш, навіть звертаючись до фахівця, не зайвим буде знати про деякі правила при встановленні глушника для того, щоб мати можливість проконтролювати правильність і якість виконання роботи. А також про фактори, що впливають на зношування глушника.
Причини та ознаки несправності глушника
Термін експлуатації глушників досить нетривалий. У середньому становить від 3 до 4 років, а потім випускна система починає давати про себе знати підвищеним шумом та ін. Найчастіше це відбувається через те, що навіть при зовні цілому корпусі, всередині глушника постійно присутній конденсат, особливо в холодну пору року. Перфоровані трубки і перегородки, що знаходяться всередині, іржавіють, зношуються, а глушник перестає виконувати свою основну функцію – зниження шуму викиду відпрацьованих газів.
Причиною поломки глушника, крім впливу зовнішнього середовища (сіль, волога, конденсат), може також стати вихід із ладу його елементів: пошкодження підвіски глушника, неміцність з’єднань, механічні пошкодження запчастин, використання неякісних елементів.
Слід також зазначити, що холодний автомобіль також значно скорочуює термін служби глушника. Якщо недостатньо прогріти двигун, щоб випарувався весь конденсат із системи, то надмірна кількість води може накопичитися в глушнику і іржа зробить дірки.
Отже, найпоширеніші несправності глушника:
– Порушення герметичності, утворенні прогарів або тріщин у корпусі, ознаками чого може бути вихід вихлопних газів зі швів або корпусу глушника;
– Порушення цілісності внутрішнього вузла глушника, в результаті чого з’являються сторонні шуми в корпусі, а шум на зрізі вихлопної труби перевищує норму;
– Зміни в роботі двигуна;
– Зменшення тяги і як наслідок зниження потужності автомобіля.
Заміна глушника
Спочатку демонтують старий глушник, намагаючись не пошкодити сусідні деталі автомобіля та інші, ще цілі, елементи випускної системи. Наприклад, в процесі роз’єднання сполучної труби, що прикипіла до резонатора, гофра може порватися. Також від випадкового удару легко розсипається каталізатор.
Дехто, витративши чималу суму на придбання вихлопної системи, заощаджує на елементах кріплення. Наслідки такої “економії” можуть бути плачевними. Тому ми у своїй практиці рекомендуємо використовувати нові гумові підвіси, прокладки, хомути, болти для кріплення і гайки.
Не потрібно дуже сильно затягувати хомути, щоб уникнути деформації труби. Для достатньої герметичності та довговічності з’єднань необхідно використовувати спеціальний збиральний герметик для вихлопної системи, але у з’єднаннях перед каталізатором або лямбда-зондом не можна допускати можливості потрапляння герметика всередину труби, щоб не вивести деталі з ладу. А елементи, що втановлені з перекосом, або надмірно натягнуті гумки можуть призвести до того, що глушник, швидше за все, досить швидко відпаде.
Хочь це й здається простим, насправді встановити глушник складніше, ніж, наприклад, гальмівні колодки або бампер. Тому безліч автосервісів, як і наше, спеціалізуються виключно на випускній системі.
І на завершення відзначимо, що глушники краще купувати ( купити глушник ) на автосервісах, які спеціалізуються на їх установці. Ціна глушника може виявитися вищою, ніж у магазині або на ринку, але при такому варіанті Ви маєте можливість безпосередньо перевірити якість продукції та отримуєте стовідсоткову гарантію. До того ж, наприклад, фахівці нашого СТО підберуть глушник, який максимально відповідає технічним характеристикам автомобіля. В іншому випадку ви ризикуєте заощадити, отримавши просто шматок заліза сумнівної якості або зазнати всіх наслідків непрофесійної установки. І в будь-якому випадку слід пам’ятати, дешевше не означає якісніше.