Як обдурити лямбда-зонд?

lyambda-zond-1.jpg (39 KB) Для тривалої та ефективної роботи каталізатора необхідний контроль складу паливно-повітряної суміші. Це завдання виконує кисневий датчик (О2-датчик) - лямбда-зонд .

Зазвичай датчик розташований перед каталізатором, але в деяких машинах використовуються два датчики. Другий ставиться на виході каталізатора. Таким чином, досягають більшої точності у приготуванні суміші.

Розрізняють цирконієві та титанові кисневі датчики. Останні складніші за конструкцією і дорожчі за цирконієві. Будьте уважні під час вибору заміни.

Лямбда-зонд вийшов з ладу

У разі відсутності або виходу з ладу лямбда-зонда, ЕБУ (електронний блок управління) двигуна починає працювати за усередненими параметрами, записаними в його пам'яті, неправильно готуючи паливно-повітряну суміш. В результаті підвищується кількість незгорілого палива (ЗІ) у вихлопних газах. Спостерігаються збої у роботі двигуна, і збільшується витрата палива. У деяких автомобілях відмова кисневого датчика призводить до захоплення кількості палива, що подається в циліндри, настільки, що запас пального вичерпується на очах.

Список можливих несправностей лямбда-зонда досить великий і не всі фіксуються самодіагностикою автомобіля. Наприклад, зменшення швидкодії, втрата чутливості та ін. Тому точний висновок про необхідність ремонту чи заміни датчика можна зробити лише після перевірки у профільному СТО.

Як обдурити лямбда-зонд?

obmanka1.jpg (18 KB) У разі встановлення полум'ягасника або видалення каталізатора лямбда-зонд, що знаходиться біля каталізатора, видаватиме помилку про несправність каталізатора. Відключення лямбда-датчика від проведення автомобіля проблему не вирішить.

Тому необхідно або перепрограмувати лямбда-зонд під стандарт Євро-2 або встановити механічну, електронну або каталітичну обманку лямбда-зонда (емулятор, контролер). Обманка обмежує потік вихлопних газів до кисневого датчика, тим самим, коригуючи його роботу з урахуванням умов роботи вихлопної системи, що змінилися. Однак ефективність її використання працює 50 на 50, оскільки на всіх моделях автомобілів функції лямбда-зонда вдається замінити контролером.

Якщо встановлюється універсальний каталізатор, іноді потрібно перепрограмувати лямбда-зонд під потрібний Євро стандарт. Це з тим, що у блоках управління машин різного виробництва прописані різні екологічні норми. Тому деякі універсальні каталізатори, що підходять європейським автомобілям, при встановленні на американську модель можуть видавати помилку. Те саме стосується моделі обманки лямбда-зонда.