Створити ефект потужного двигуна прямоток, безумовно, зможе, але наскільки можливе реальне збільшення кінських сил?
При використанні прямотоку коефіцієнт опору вихлопу всього на 10% вище, ніж за абсолютної відсутності глушника. У той час як у штатного пристрою цей показник становить близько 60-70%.
Тим не менш, збільшення обертального (крутного) моменту і потужності значно відрізняються в залежності від параметрів машини, тому глушник доцільно підбирати для певного двигуна. Так наявність прямоточного глушника у спортивному автомобілі, безперечно, виправдано. У той час як використання його в машині з малопотужним двигуном значно динаміки не додасть, чого не скажеш про шум вихлопу. Але говорити, що прямоток зовсім не дасть ніякого ефекту на малолітражці не можна. На середніх і високих обертах двигуна невеликий відсоток надбавки потужності буде (близько 5%).
Проте слід пам’ятати, робота випуску безпосередньо залежить від системи впуску. Тому якщо ви хочете істотних результатів при потужності 100 к.с., то установки одного прямоточного глушника буде недостатньо. Доведеться модернізувати систему впуску (тюнінг систем збагачення, нагнітання, упорскування паливної суміші, чіп-тюнінг), а потім тюнінгувати всю систему випуску (резонатор, каталізатор та ін.), оскільки штатна конструкція не впорається з новими технічними характеристиками.
Тюнінг системи впуску/випуску підвищує силові показники автомобілів з турбірованим двигуном або нагнітачем у середньому на 20-40%, а з атмосферним на 6-12%.
Заміна всієї вихлопної труби буде потрібна при збільшенні робочого об’єму двигуна і форсуванні його за оборотами, щоб забезпечити вільне проходження підвищеного потоку газів.
Повноцінний прямоток
Саме час розібратися, що ж являє собою тюнінг всієї системи випуску. Якщо стандартний глушник включає низку деталей – випускний колектор, каталізатор, резонатор, глушник, – то які з них потрібно модернізувати?
Для створення повноцінної прямоточної системи потрібно замінити всі елементи.
Основна частка втрат на випуску припадає на колектор, тому штатний пристрій замінють системою типу «павук», яка названа так через зовнішню схожість з павуком. Даний вид відрізняє специфічна форма та порядок з’єднання приймальних труб значно більшого діаметра. «Павуки» бувають короткі та довгі. Це одна з найдорожчих частин прямотоку, проте її установка цілком себе виправдовує, додаючи чимало потужності. Ефект найбільш помітний на високих оборотах, коли двигун особливо потребує «вільного дихання».
Каталітичний нейтралізатор у процесі очищення вихлопів також значно зменшує пропускну здатність системи (до 10 к.с.). Для зниження опору штатний каталізатор, як правило, замінюють на спортивну прямоточну версію – полум’ягасники. Рідко його замінюють на звичайний прямоточний резонатор, але він не призначений для таких температурних навантажень, як каталізатор. Після видалення каталізатора, крім підвищення динаміки, спостерігається також оптимізація витрати палива (в середньому 1 л на 100 км).
Модернізація системи випуску передбачає також заміну резонатора прямоточним аналогом зниженого опору.
Проміжні з’єднувальні труби також замінюють на елементи зі збільшеним діаметром, а замість жорстких з’єднань іноді встановлюють гофри (сільфони) або кульові з’єднання.
І, нарешті, за потреби проводится чіп-тюнінг.
Якщо ж Ви обмежені в коштах і не плануєте кардинальних змін, можна обмежитися кінцевою банкою, резонатором і заміною труб більшого діаметру та ін.
Ціна і якість прямоточного глушника
Ціновий діапазон спортивних глушників варіюється в залежності від якості матеріалів, технології виробництва та популярності бренду.
Корпус прямотоку виготовляється з таких матеріалів, як карбон (вуглепластик) та чорна, алюмінізована, оцинкована або нержавіюча сталь. Зрідка трапляються наддорогі вироби з титану.
У процесі експлуатації глушник піддається впливу тиску, токсичних газів, підвищених температур, а також опадів та реагентів. Не кажучи вже про загрозу механічних пошкоджень. Тому оптимальною за співвідношенням ціни, якості та довговічності є нержавіюча сталь.
Щодо вибору виробника, чиї товари представлені на вітчизняному ринку, то недосвідченому споживачеві часом важко визначитися з вибором тієї чи іншої продукції. У такому разі краще проконсультуватися з професіоналами, зважити всі за і проти.
В іншому випадку можна збільшити потужність, але при цьому вихлоп вироблятиме жахливий «рев».